УМІЙТЕ ВІДШУКАТИ СВОЄ МІСЦЕ НА РИНКУ

Звісно, ціль у тих, хто ступив на стежку бізнесу одна – заробити перший і другий… мільйон гривень чи у.о. Але кожен цієї цілі досягає лише завдяки себе (не беремо до уваги родинні звязкі та інше), своїм можливостям і компетенціям. Потрібно знати, на що ти здатен і найголовніше, спробувати з'ясувати, який бізнес саме тобі цей мільйон принесе?

Сьогодні для успішного початку будь-якого бізнесу, в будь-якій сфері господарської діяльності, важливо визначити для себя так звану «нішу ринку», потрапивши в яку ваше, нове підприємство може стати достаточно прибутковим для подальшого існування в бізнесі. Ніша ринку: «Ситуація чи вид діяльності, спеціально назначений для чиїхось індивидуальних здібностей і характеру». Процес пошуку і впровадження в нішу ринку можливо було б визначити як вибір обмеженої по масштабам сфери господарської діяльності з різко окресленим колом споживачів, яка відповідає перевагам данного підприємця. Як би це банально не звучало, пошук свого місця на ринку—риночної ніші –одна з основних проблем підприємців-початківців. Якщо сфера бізнесу відповідає кваліфікації, схильностям, психологічним особливостям особистості підприємця, то справа почне розвиватися.

Як шукати?

Все, що потрібно для освоєння нової ніші, це уява в в поєднанні з наступними простими методами:

Зосередтесь на підгрупі споживачів, в котрій спостерігається певна направленість в плані споживаних товарів чи послуг і яка частково відрізняється від решти на сегоднішньому ринку. Подумайте, як краще за все обслужити цю групу споживачів, щоб створити для них додаткову віртість, але без пропорційного збільшення вартості, а можлива, навіть, зі зменшенням. Зазвичай це можна зробити шляхом вичленення елементів вашого товару чи послуги, які важливі для ринку загалом, але не для обраної вами споживацької групи. Коли ви знайдете свій новий ринок, використовуйте якомога ефективніше принцип спільної розробки - підберіть партнерів. І, поставте собі ціль стати лідером в новому сегменті.

Уже зрозуміло, що спільний бізнес відрізняється особливою інформаціїною насищеністю. Тому для багатьох підприємців не обов'язково займатися виготовленням і реалізацією тих чи інших матеріальних цінностей, щи потребує великих і різноманітних витрат. Мова йде про те, ща на сьогоднішній день «продуктом» є послуги і інформація. Подібні послуги зазвичай пов'язані з проблемою, що турбує велику кулькусть людей. Вам потрібно просто написати список проблем, що сьогодні турбують суспульство. Перелічимо деякі для прикладу (ви можете доповнити або скласти власний список):

Професійна кар'єра, купівля дому, купівля машини, як почати свій бізнес, будівництво власного будинку, домашня кулінарія, реставрація меблів, забруднення навколишнього середовища, банківські кредити, страхування, здоров'я, ностальгія і так далі. Ви можете достатньо довго продовжувати складати цей список. Будь-яка з цих проблем відкриває можливості для її вирішення. Наприклад: засновник компанії « Геліос», пан Лужніков Олександр, наочно показав, як робити гроші з повітря. Якось йому привезли в подарунок баночку з «повітрям Парижа». І одразу виникла ідея: а чому б, не випускати вітчизняний продукт?

Як краще за все знайти з устого різноманіття справу по душі? Радимо скласти список своїх власних проблем-«хвороб», а потім спробувати вирішити головну серед них. Для цього потрібно зібрати всю необхідну інформацію, продумати можливі варіанти рішення. Зазвичай багатьох людей хвилюють схожі проблеми, тому нетривіальне вирішення однієї з них одразу створить вам широку клієнтуру. Так усі користуються медичною «зеленкою» і йодом. Виникають деякі труднощі, а інколи і плями. Але компанія «Леккер» зробила приємним застосування «зеленки» – випустила йод і зеленку у вигляді маркерів і тюбиків з пензликом.

Інший варіант: задумайтесь про те, в якіє області знань чи здібностей ви переважаєте средній рівень. Хоча б одна такая область повинна знайтись. Оскільки в такій сфере ваш рівень «вище среднего», значить, ви можете надавати послуги тим, чий рівень поступається вашому.

Останнім часом дуже цікавим є франчайзинг. Можна звернутися в РАФ і вам буде надано сотні франшиз з різних галузей економіки. Але, як завжди, не все так просто. При виборі конкретного бізнесу (франшизи) доведеться все рівно, знову, звернутися до себе – до чого ж я пристосований(на). У мене вже є десятки свідоцтв, що купивши франшизу, вклавши гроші, люди не знають, що з нею далі робити.

Сформована практика

Для більш швидкого визначення своєї ніші на ринку, необхідно враховувати, що сьогодні в еру інформації, економіка поділяється на три великих сектори(за данними щотижневика Business Week):

  • виробництво товарів(в основному промислових), а також видобуток корисних копалин;
  • сервіс, чи "обслуговування народу": ремонт автомобілів, банківська справа, початкова та середня освіта, охорона здоров'я, готельний бізнес та інше;
  • інформація - реклама, зв'язки, комп'ютери і програмне забезпечення до них, вища освіта, індустрія розваг, видавнича справа, випуск цінних паперів, тощо
Досвід працюючих у цих секторах компаній показує, що існує кілька найбільш бажаних сфер для початку нового бізнесу:
  • надання різноманітних ділових послуг(консультації, реклама, нововведення)
  • громадське харчування;
  • торгівля найрізноманітнішими споживчими;
  • ремонт автомобілів;
  • будівництво житла;
  • спекуляції на ринку житла;
  • надання послуг в Інтернеті;
  • розробка контенту для мобільного зв'язку;
  • і багато іншого.

Однак існує різниця між найбільш прибутковим бізнесом і бізнесом, зрозтаючим найбільш швидкими темпами.

Найбільш успішними з точки зору прибутковості є наступні види діяльності:

1. Ветеринарне обслуговування;
2. Ритуальні служби;
3. Стоматологічні послуги;
4. Комерційні банки;
5. Перепродаж житла;
6. Готельна справа.

Найбільш швидкими темпами збільшують свої обороти підприємства таких сфер як:

1. Комерційні банки;
2. Будівельні компанії;
3. Виробництво компонентів електронної техніки;
4. Виготовлення паперової тари;
5. Виробництво комп'ютерів та конторського обладнання;
6. Виготовлення різноманітних виробів із паперу

Існує ще один підхід якому має відповідати бізнес, щоб стати швидкозростаючим та процвітаючим. А саме:

  • Компанія повинна мати монополію на будь-який вид товарів або послуг, домінувати на ринку завдяки своїм патентам та продукції, що не має аналогів;
  • Якщо компанія отримує дохід за рахунок реалізації, продажу продукції, то для комерційного успіху частка чистого прибутку має бути достатньо великою ( при збільшенні об'єму реалізації на 20%, приріст чистого прибутку має бути не меншим за 50%);
  • Компанія повинна мати постійно високу норму прибутку та темпи зростання попиту на її продукцію.
  • Компанія повинна обрати таку сферу діяльності, у якій багато залежить від таланту менеджера.

З усього вищесказаного зрозуміло, що необхідно починати з себе, з визначення своїх основних інтересів та компетенцій. А мільйон, як джин із пляшки, з'явиться сам по собі.